tisdag 30 oktober 2012

Landat lite

Så då var man tillbaka i skolan igen efter en äventyrfull helg. Även om jag inte hade förmågan att göra så mycket mer än att sky diva så tycker jag nog att det räcker gott och väl. Efter själva hoppet var jag mer eller mindre inkapabel till att göra ett smack. Jag hade sprängande huvudvärk senare samma dag och istället för att gå ut och fira halloween stannade jag och Petra hemma och kollade på film (läs: sov). Gårdagen, söndag, började i samma anda, vi tog det mest lugnt och hängde på balkongen. Solen har infunnit sig här hemma igen och bjöd på uppåt en trettio grader igår. Skönt.
Någon annat än den jäkla Sandy som härjar i New York. Som för övrigt sätter käppar i hjulet för min familj som är på väg hit. Jag bröt ut i hysteriskt gråt igår när mamma berättade att deras flight var inställd. SUCK.
Men som det verkar nu så sitter de på ett plan påväg någonstans för att ändå lyckas komma hit, lite försenat bara. Det roliga är att jag i nuläget inte har en aning om var de befinner sig, så det kanske kommer och knackar på här ikväll.
Igåreftermiddag tog vi dock tag i oss själva och drog iväg till Starbucks för att plugga lite och sen käkade tjejerna i huset middag på Tower 23, ett av mina absolut favoritstället här i San Diego!

Annars då, jag kom idag och tänka på att jag har noll koll på vad som händer hemma. Kanske skulle ta och kika in lite nyheter på tv4 för att uppdatera mig. Det är lite knäppt att man bara släpper allt som har med Sverige att göra när man inte är där. Det enda jag följer är solsidan, haha.
Det underliga är att jag inte riktigt inser att halva tiden snart redan har gått, jag pratade med Petra idag och vi konstaterade att det ju faktiskt bara är drygt en och en halv månad kvar tills hon är färdig är och ska hem. Precis som Joel och Ewelyn också. Och Corinne. Herre Buddha, men å andra sidan kommer det ju en himla massa nya studenter till nästa termin. På tal om nästa termin så ska jag ju flytta från strandhuset och som planen ser ut nu så har jag tänkt köra på the american collage life fullt ut! Planerar nämligen på att söka boende på campus och bli medlem i en av alla de hundra societies som finns på skolan. Det kan nog bli häftigt. På så sätt kommer jag ju att få två helt olika upplevelser under mitt år här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar