tisdag 30 oktober 2012

Måndagskväll

Sen jag fick reda på att det är halva priset på sushin på flertalet restauranger i Pacific Beach på måndagar har jag sagt till mig själv att alltid äta det just dessa dagar. Man får en stadig portion med 8 bitar för ca 4 dollar, beroende lite på vad för sort man tar. Men förstå, typ 25 spänn för en middag. Man är ju dum om man inte äter där! Och så är det fantastiskt gott också.
 Så idag jag jag och Petra dit för att käka lite. Man beställer vilka rullar man vill ha och favoriten har blivit Philadelfia roll med lax, avokado och just philadelfia. Sen provade vi en ny smak idag som jag dock inte minns namnet på, men det gjorde inte så mycket för den smakade typ och-och-skink-macka.
Petra som i vanliga fall brukar ha hunnit äta upp innan jag fått i mig en tredjedel av min mat var för en gångs skull klar efter mig. Inte för att hon inte försökte äta fort, men just för att hon inte riktigt kan hantera pinnar. I sista rycket var hon så frustrerade så händerna fick agera verktygen för att få in de sista bitarna i munnen. Det är inte alltid lätt.
Lite skrattig som vanligt. Snyggt att det ser ut som att jag har typ 14 fingrar också eller något.
Efter middagen unnade vi oss LITE frozen yogurt också. Det är bra att man äter så mycket så att man vill kräkas varje gång så att det tar en månad innan man är sugen igen. Men ja, det är förbaskat nice!
Det bästa dock med hela denna kvällen är att jag kan sluta böla och vara bitter för att familjen skulle bli sen. För jag fick nyss ett överraskade samtal av dem, de hade precis landat i LA! Wie!!!!! Snart ses vi, längtar ihjäl mig. Ska gosa ner mig med mina två småsyskon inatt och sova med dem på hotellet. Men nu blev det också genast lite stressigt så jag ska skriva färdigt en essay innan de kommer hit. Så dags att summera här och fortsätta på plugget! 
Vi hörs! Ciao

1 kommentar:

  1. Sushi som är så j-a gott, det ska vi ha när vi kommer. Såg du att jag boka MGM Grand LV igår. Coooooool!!!! Vi ska ladda på med någon bra show på NyÅrs-afton. Otroligt vad jag länktar efter att få komma till soliga Cali och att få krama dig långe.
    Hälsa familjen / PUSS!!!

    SvaraRadera