söndag 28 oktober 2012

Filmen från hoppet

4 kommentarer:

  1. Fy faaaaaan vad coolt! Alltså mina ben skakar som en hackspettsnäbb och jag sitter bara i soffan efter att ha tittat på denna filmen. Jävlans vad taggad jag är på att göra det, men iish vad brutalt att se när den första tjejen bara hängde utanför och sedan bara wops försvann! Nu finns ytterligare en punkt på min "Att göra innan du dör" lista. NAJS! Har du någon film från bungy jumpet??

    SvaraRadera
  2. Hej Alexa!
    Tack, ja det är helt galet va roligt det är! Rekommenderar det starkt!
    Jag har en film från mitt bungy jump också, men den dvdn ligger någonstans hemma i mitt rum i Sverige. Så hawr tyvärr inte tillgång till den nu. Men om man går tillbaka i bloggen så tror jag att det ska finnas bilder från hoppet i Syd Afrika där jag var 2009 i Januari.

    Lycka till! Vart har du tänkt hoppa?

    SvaraRadera
  3. Ingen aning! Förutom att själva hoppet var grymt så var ju platsen och vyn helt perfekt. Vore ju aningens klent att hoppa över norrlandsskog eller skåneåker. Ska hitta någon rolig plats!
    Jag checkar arkivet!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag håller tyvärr med dig. Sverige är inte den optimala platsen för liknande aktiviteter. Sen är det väldigt mycket billigare att göra sky dives och bungy jumps utomlands. Men var noga med att välj ett företag som känns seriöst och då menar jag inte att det måste vara jättestort. Tvärt om nästan. Nu när jag hoppade här i San Diego gjorde ju jag det med ett företag som var väldigt litet och jag kände att det blev mer personligt. Det var väldigt måna om vår upplevelse och ville att vi skulle få det bästa möjliga hela tiden (de kom till och med och hämtade oss hemma och körde hem oss)... En del av de större företagen känns som att de bara vill ha så många kunder som helst per dag så de skickar ut folk på löpande band, och det är lite synd!

    Kalifornien i helhet är ett hett tips om du ska skydiva, jag tror att australien och nya zeeland också har väldigt bra företag. Sydafrika lika så! Och som du själv säger så blir utsikten och miljön väldigt annorlunda mot om man gör dessa saker i Sverige! Vi hade liksom havet, bergen och stan på en och samma gång!

    Lycka till!

    SvaraRadera