lördag 24 november 2012

Bassning

Okej, tjena hallå alla där ute!
Jag har fått lite bassning för att jag inte har uppdaterat er här på ett tag, och jag förstår er. Men som vanligt skyller jag på att det är full rulle hela tiden. Denna gången kan jag inte riktigt göra det eftersom att jag har haft det oförskämt lugnt senaste tiden. Lagom mycket i skolan och lagom mycket socialt häng med kompisar i skolan och chillande här hemma i huset. 
En liten snabb briefing sen sist.
Förra helgen tog vi tjejer det väldigt lugnt. Skrev ju om restaurang besöket på Café Bella Italia. Dagen efter tog vi oss ned till Downtown San Diego för att strosa lite på stan och äta middag på T.G.I.F., och vilken brakmåltid det blev. Vi beställde in fyra olika förrätter och delade på och smällde sedan i oss varsin brownie efter. Det var någonstans här som min mage sa ifrån. NU BLIR DET INGET MER SKIT. Det var liksom toppen av toppen av fett plus sött. Men nice var det.
När helgen väl var slut var det tillbaka till skolan som gällde. Jag började måndagen med att få tillbaka en exam med 100 %, snacka om bra start på veckan. De senaste måndagarna har det även blivit tradition att käka sushi, så jag, Corinne, Celine, Lara och Maite dinerade på Tokyo House och hade en trevlig tjejkväll.
När tisdagen väl kom spred sig ett lugn i min kropp. Killarna i huset drog nämligen iväg till Hawaii för en lite thanksgivingtripp. Och eftersom att vi denna dag också bytte rum så att vi tjejer äntligen lämnar helveteshålan så var jag extra glad. Städa gjorde vi också, så nu känns det riktigt hemtrevligt.
Sen har liksom dagarna bara flutit på, eftersom att Amerikanarna firar Thanksgiving denna helgen så har vi varit lediga från skolan torsdag-fredag också. Då det börjar bli lite kallare i San Diego nu, (bara 20 grader) så har det blivit mindre strandhäng och fler filmkvällar, men det är inte mig emot. 
Igår, torsdag var det ju då alltså Thanksgiving så jag och tjejerna hade först tänkt vara ambitiösa och styra ihop en riktig middag med turkey och heller köret, eller i alla fall se till att parvla oss över till vår granne Larry för att äta lite. Men istället bestämde vi oss för att bojkotta all denna mat och körde på vår egen lilla tapasmiddag med massa goda snittar, charkisar och ost.


Eftersom vi skippat det traditionella Thanksgiving firandet tänkte vi vara lite "ta-seden-dit-man-kommer" Så självklart bangade vi inte Black Friday. Vilket innabar att flertalet affärer i de större mallen öppnade vid midnatt och hade öppet under hela natten med rabatterade priser. Efter att ha upplevt det kan jag med handen på hjärtat säga att det nog var första och sista gången som jag ger mig ut denna natt för shopping. Det var kul att se, men samtidigt sjukt. En del människor var som galna efter grejer och inne på Macys stod var och varannan kvinna med 5 skokartonger som de skulle köpa bara för att de sparade 10 dollar just den här kvällen. Okej jag kanske överdriver. Men jag tyckte inte att det var speciellt mycket bättre rea än någon annan tid på året och ansåg hela kvällen som lite för hypead. Men som sagt, kul att ha sett.
Nu ska jag sticka iväg på middag igen, mitt sällskap står utanför och väntar. Så nu gäller det att springa ut! Vi hörs snart igen, ciao.

1 kommentar:

  1. Detta tror jag du har missuppfattat lite Cajsa. För visst är det så att den största och mest besående lyckan här i livet står i direkt proportion till mängden shoping man ägnar sig åt........

    SvaraRadera